Внимавајте: Високиот крвен притисок е опасност и за помладите жени

Хипертензијата ги погодува сите помлади жени, тие се борат против неа веќе во четвртата деценија.

Крвен притисок – сите знаеме дека е важен, но никој не размислува за тоа додека нешто не тргне наопаку. Особено жените се склони на занемарување, верувајќи дека тоа е нешто што мажите или бабите треба да го изберат. Грешка – висок крвен притисок кај жени се јавува почесто и порано.

Старосната граница паѓа, па затоа не е реткост жените во раните четириесетти години да се лекуваат од кардиоваскуларни болести.

Што е тоа: крвен притисок и зошто е важно да се измери?

Крвниот притисок е притисок што крвта го врши врз ѕидовите на вашите артерии. Кога мерите притисок, ви се читаат две вредности. Систолниот притисок е притисок на крвта врз артериите кога срцето чука. Дијастолен притисок е притисок измерен помеѓу отчукувањата на срцето. Во нашата земја, систолниот притисок е познат како „горен“ притисок, а дијастолниот како „долен“ притисок.

Разликата помеѓу двата измерени притисоци се нарекува пулсен притисок и не е добар ако е премногу мал, но не и премногу голем. Доколку разликата е поголема од 60 mmHg, ризикувате срцев или мозочен удар.

Идеален крвен притисок е 120/80, но добро е додека систолниот не ја надмине бројката од 140. Ако спаѓате во оваа категорија, страдате од хипертензија или висок крвен притисок.

Забелешка: За сериозно да ги сфатите мерките за крвен притисок, потребно е да ги повторите мерењата во различни периоди од денот, најмалку две недели. Ако постојано се враќаат високи бројки, тогаш е време да се грижите. Ако се појават повремено, а потоа исчезнат, не возбудувајте се, сè е во ред.

Кога сум во опасност?

Ако систолниот крвен притисок е помеѓу 121 и 139, немате хипертензија, но лекарите сметаат дека е време да бидете внимателни. Буквално, тоа значи дека вашето тело ви испраќа порака дека живеете нездраво и дека сте на вистинскиот пат кон висок крвен притисок. Ако не ги поправите грешките – хипертензијата е сигурна.

Кога крвниот притисок е повисок од нормалниот, срцето треба да работи понапорно за да го снабди целото тело со крв. Кога работи напорно, целото тело е под стрес и се зголемува ризикот од срцев удар, мозочен удар и други кардиоваскуларни болести. И, ако случајно се прашувате, жените немаат имунитет на срцев удар. Заедно со ракот на матката, тоа е најчеста причина за смрт кај жените.

Како да се намали високиот крвен притисок?

Редовно вежбајте

Физичката активност е најважната животна навика што треба да се негува за да помогне во намалување на крвниот притисок. Најдобри вежби за намалување на крвниот притисок (и холестерол) се аеробни вежби како што е брзото одење, возење велосипед или пливање. Неопходно е да се вежба најмалку три пати неделно 30 минути.

Намалете го стресот

Со текот на времето, низок степен на хроничен стрес може да доведе до висок крвен притисок, зголемен ритам на срцето и напнатост во мускулите. Гледајте да се растоварите.

Ако ова е невозможна мисија, а за многу луѓе е тоа, совладете ги техниките за релаксација, како што се истегнување, медитација, одете на повремени масажи или уживајте во бања.

Слабеење

Дебелината не е прашање на изглед, туку на здравје. Крвниот притисок се зголемува со индексот на телесна маса, така што за луѓето кои имаат прекумерна тежина, слабеењето е најефективната мерка за намалување на крвниот притисок. На секои 15 до 20 кг изгубени, крвниот притисок ќе се намали за 5-20 mmHg.

Намалете го, зголемете го калиумот

Внесувањето на натриум треба да биде ограничено на помалку од 1500 mg на ден. Уште поважно е да се воспостави рамнотежа помеѓу внесот на калиум и натриум. Затоа, јадете брокула, спанаќ, цвекло, домати, моркови, компири, грав. Од овошјето на менито треба да има: банани, портокали, дињи, кајсии, грејпфрут. Сувото овошје како сливи и суво грозје е исто така одлично.

Избегнувајте алкохол

Иако истражувањето не покажало дека алкохолот е директно поврзан со крвниот притисок и здравјето на срцето, тој може да придонесе за зголемување на телесната тежина. И дебелината, се вели, доведува до висок крвен притисок. Високиот крвен притисок кај жените ја ограничува потрошувачката на алкохолни пијалаци на максимум една чаша дневно. Мажите имаат право до две чаши.

Прочитајте и: За оние кои сакаат банани: 9 придобивки од вашето омилено овошје

loading...
Прочитајте и

Оставете одговор

Вашата мејл-адреса нема да биде прикажана.

Ви благодариме за коментарот!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Сакаш посебен третман?
Зачлени се во елитниот клуб. Регистрирај ја својата е-адреса и добивај специјални понуди и вести
Одјава е можна во секое време